wtorek, 23 sierpnia 2011

Własnoręcznie robiony kwiat

Nalezy wykonać kartkę, której główną ozdobą będzie kwiat zrobiony WŁASNORĘCZNIE

Ja zrobiłam kwiatucha na kształt primowych lilii. Z góry zaznaczam, to NIE JEST MÓJ POMYSŁ !!!
Inspirowałam się kursem zamieszczonym na stronie Paulien wprowadzając swoje modyfikacje.
 Do wykonania mojego kwiatka potrzebowałam:
- kawałka płótna  (u Paulien chusteczki nawilżające dla dzieci)
- farby akrylowej w 2 kolorach na płatki plus jeden na pręciki
-glimmer mista, choć on nie jest akurat niezbędny   
 - farby puchnącej (ja moją zrobiłam sama) 
  - kawałka sznureczka na pręciki
-kleju na goraco, nożyczek i... kuchenki mikrofalowej ;) 

Zaczynamy zatem :)
Kawałek półtna (ja wybrałam ten materiał, bo mój kwiat jest duży i musiał być w miarę sztywny) malujemy dwoma wybranymi dowolnie kolorami - u mnie biały i fioletowy)
Następnie wycinamy 6 w miarę jednakowych płatków, które smarujemy na brzegach farbą puchnącą -ja swoją zrobiłam sama mieszając 3 łyżki mąki z 3 łyżkami soli oraz 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia + taka ilość wody, aby farba miała konsystencję pasty, można dodać trochę farby akrylowej ( u mnie kolor biały) i wrzucamy do mikrofalówki na ok 10-20 sekund, aż farba spuchnie i wyschnie
UWAGA - ten czas może być dłuższy lub krótszy, zależy to od modelu kuchenki, więc najpierw wypróbujcie farbę na niepotrzebnym skrawku)
 Tutaj w górnym lewym boku płatek przed pobytem w mikrofalówce a po prawej po

Następnie robimy pręciki maczając 6 lub 7 kawałków sznurka w farbie akrylowej 2 albo 3 razy (za każdym razem czekając, aż poprzednia warstwa wyschnie). Pręciki mocujemy razem- ich końcówki przyklejamy na płasko do kółka z półtna lub papieru, górę zabezbieczając drugim kółkiem
Teraz wyginamy nieco nasze płatki, możemy też psiknąć końcówki GM, nada to kwiatkowi bardziej naturalnego wyglądu. Następnie  sklejamy nasze płatki razem. Najpierw trzy na dolną warstwę klejoną klejem na gorąco naokoło kółka z pręcikami, a następne trzy tak, aby nakrywały przerwy między płatkami dolnej warstwy
I nasz kwiatek jest gotowy :)
Mam nadzieję, że z pomocą Paulien i moją zrobicie mnóstwo piękniastych kwiatuchów :)
Pozdrawiam ciepło  

26 komentarzy:

  1. Wspaniała lilia :) Całość piękna i oryginalna :)
    Dzięki za kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karteczka rewelacyjna, te kolorki mrrr.
    Wielki ukłon za tak wspaniały kwiat.
    Kursik z pewnością wykorzysta się :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jesteś niesamowita....burza mózgu :) Super.

    OdpowiedzUsuń
  4. super kwiat, świetny kurs i na pewno jeszcze zajrzę do paulien

    OdpowiedzUsuń
  5. Kwiatek jest boski :) dzięki za kursiki ( na tę farbkę też). Karteczkę podziwiałam już na PS....cuuudooowna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ps. dzięuję za link do kurs i Twój kurs i pomysł na pręciki i farbę pękającą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. co z tego ze nie twoj pomysl (wazne ze to napisalas :D) twoje modyfikacje normalnie wyszly suuper!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczny kwiat! Farba z mikrofalówki - tego jeszcze nie słyszałam :-DD

    OdpowiedzUsuń
  9. Mistrzowski kwiat! Farba 'puchnąca' to dla mnie nowość ale bardzo intrygująca - tylko czy moja mokrofalówka to wytrzyma Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękna kartka , kwiatek cudny dzięki za kurs
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczna karteczka, kwiat i domowy kurs. Farba puchnąco-pękająca jest genialnym pomysłem na "śnieg" :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękna karteczka i cudny kwiatek!!Dzięki za kursik,może i ja spróbuje :)

    p.s.dziękuję:***

    OdpowiedzUsuń
  13. Cudna kartka!!!
    Kwiat jest fantastyczny :D
    Kurs- rewelacja :)
    :*

    OdpowiedzUsuń
  14. rewelacyjna kartka, boski kwiat i świetny kurs :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniała kartka, na dodatek w moich ulubionych kolorkach, cudoooooo !!! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny kursik przydasie napewno pozdrawiam i dodaje do obserwowanych

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny kurs na piękny kwiat! Na pewno skorzystam, jeśli pozwolisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję Wam serecznie za tyle ciepłych słów :) Korzystajcie z kursu ile chcecie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jest piękny i super wyeksponowałaś go na kartce, która swoją skromnością po prostu zniewala, tutorial wspaniały,jest troszkę pracy ale efekty są zachwycające.

    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...