czwartek, 16 stycznia 2014

Gelatos- moja nowa miłość :)

Cóż... Ci, którzy choć trochę mnie znają wiedzą, że uwielbiam sięgać po nowe zabawki ;) Najpierw były distressy, później misty, następnie farbki akrylowe, tusze kredowe, pigmenty i farbki wodne, teraz na tapecie są Gelatos firmy Faber-Castell. Dostałam je niedawno, były w kicie projektanckim na styczeń i muszę przyznać, że straciłam dla nich głowę :)
Przede wszystkim zachwyca ich wszechstronność- są super miękkie, można je cudnie rozmazywać paluchem, można spryskać je wodą i uzyskać niepowtarzalny efekt, można nimi farbować tkaniny, wstążki, kwiaty... można nimi stemplować! Możliwości są nieskończone i jeśli odkryję kolejne to na pewno się nimi z Wami podzielę ;)
Today I want to show you three tags I made with something completely new for me- Faber-Castell Gelatos. I was amazed with them. Creamy smooth, fabulous colours, versatile... the list is endless! They mix and blend easily. It's easy to create watercolor effects just by spraying with some water. You can even stamp with them! My new favourite medium :)
Poczyniłam trzy tagi, do kolorowania wykorzystałam tylko ten jeden zestaw.


Pierwszy tag pokryłam koronką oraz pastą strukturalną nakładaną przez maskę Primy. Używając gel medium przykleiłam metalowe kwiaty oraz metalowe elementy Primy. Całośc pokryłam grubą warstwą gesso. Nakleiłam kilka samoprzylepnych kropek. Z każdego koloru odcięłam kawałek i rozmieszałam z wodą uzyskując farbki, którymi pokolorowałam tag, nakładając intensywniejsze kolory wokół kropek oraz zafarbowałam wstążkę
This tag I covered with lace and add some texture with Light modelling paste and Prima Stencil "Lattice". Using Heavy Gel Medium I glued Prima metal flower and Prima Faucet Wheels  then covered everything with a thick layer of gesso. I cut out small piece from each stick and mixed it with water- to make lovely paint which I used to colour my tag and white seam binding ribbon. I add three Epoxy Dots and put some more intensive colour all around them to make them pop.



Na drugim tagu chciałam uzyskać bardziej intensywne kolory. Najpierw naniosłam pastę strukturalną przez maskę, na środku przykleiłam trochę zgniecionej bibułki z pudełka od butów. całość pokryłam grubą warstwą gesso. W kilku miejscach naniosłam grubą warstwę każdego koloru, popsikałam wodą i rozprowadziłam paluchem ;) Wysuszyłam i nanosząc gelatos bezpośrednio na stempel (jeden z moich ulubionych ostatnio) odbiłam w kilku miejscach wzór. Drugi z moich stemplowych faworytów odbiłam czarnym tuszem. Dokleiłam akrylowe kropki i gotowe 
This tag has more intensive colours. I used the same Prima stencil and modelling paste to create the background texture. On the middle I glued some creased tissue paper and covered everything with gesso again ;) Then I randomly put thick layer of each Gelato colour on different parts of tag. I sprayed it with water and used my finger to blend the colours :) I then put some Gelatos directly on Kaisercraft Texture Chicken Wire stamp and stamped the tag. Then I used another Kaisercraft stamp- Lattice with black Archival Ink.  


Tło trzeciego taga stworzyłam przyklejając paski papieru w przeciwległych rogach oraz używając  szachownicowej maski. Całość znowu pokryłam grubą warst gesso (dlatego zawsze kupuję duże pojemnościowo opakowania ;) ) Na paski naniosłam po trzy kolory, w narożnikach umieszczając najciemniejszy. Spryskałam je wodą i rozdmuchałam. Po szybkim wysuszeniu taga odbiłam kilka wzorów stemplami (TYM i TYM). Używając gel medium przykleiłam mini kapsle z akrylowymi kropkami pośrodku taga. Czarnym cienkopisem dodałam bazgrołki
The last one I made with paper strips glued randomly, Prima Checker stencil and covered everything with gesso (this is why I always buy big gesso ;)). On two opposite corners I put some thick layers of colours, then I sprayed them with water and blew a little to spread the colour. After that I quickly dry my tag with a heat tool. Again I used Gelatos with Kaisercraft stamps- Chicken Wire and Edges. Then I glued lovely bottle caps Alphabet with Epoxy Dots using Heavy Gel Medium. I added some doodling using a Faber-Castell Finepen


Bardzo dziękuję za wszystkie miłe słowa pod "leśną" kartką :*

20 komentarzy:

  1. rewelacyjne tła a kolory obłędne

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne! rewelacyjne kolory i świetne tagi! najbardziej podoba mi się pierwszy i trzeci :)
    Te odcienie niebieskiego i fioletu po prostu są obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne tagi :) bardzo lubię oglądać Twoje prace! a w gelatoskach też jestem już totalnie zakochana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie to czarna magia ;) Ale uwielbiam ją w Twoim wykonaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne! Aż nabrałam chęci na zatagowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudne! Fantastyczne kolory ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gelatos powiadasz...soczystość kolorów genialna! Wspaniałe mediowe tagi:).

    OdpowiedzUsuń
  8. ............. niesamowicie umiesz działać z mediami

    OdpowiedzUsuń
  9. O jaaa nieziemskie!!! szczerze podziwiam !!!

    OdpowiedzUsuń
  10. WoW, niesamowite ! Ostatni podoba mi sie bardzooo!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. myślałam o nich od dłuższego czasu ,ale teraz to żegnajcie pieniądze

    OdpowiedzUsuń
  12. 1: PRZEŚWIETNE TAGI
    2: Tak, też uwielbiam Gelatos :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  13. Beautiful artwork. I love the texture and the colours!!! I like your style of artwork and I like your blog because you do mixed media and scrap, and that's what I do too.
    Greetings
    Margik

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe , kolory -magiczne , cudownie dopracowane ! Piękne ! :)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...